Wednesday 9 March 2011

Lace edge vest - Pitsireunainen liivi

I'm still here - but now there's a stomach flue in our family... Not nice. Fortunately I'm not the one throwing up so I can take care of the sick ones. Oh I so wish this would be the last epidemic in our family this winter. (as it still is very much winter here. Snow, freezing temperatures etc. I longingly watch spring arrive in other parts of the world, it will take a couple of months until we're at this point as well...)

Yhä täällä - mutta vatsatauti jyllää perheessä, joten energia kuluu potilaiden hoivaamiseen. Onneksi olen vielä itse välttynyt pöntön halailulta - mutta ei voi silti kuin toivoa että tämä olisi äkkiä ohi ja saisi myös jäädä vikaksi pöpöksi tällä erää. Johan näistä on kärsitty ihan tarpeeksi tänä vuonna.

Odotan kovasti kevättä ja ihanainen aurinko tuolla jo paistaakin - mutta ollaan vielä kaukana tulppaaneista ja krookuksista, jotka jo pyrkivät esiin muualla.

So in the meanwhile here's yet another FO I made in February.
Kevättä odotellessa esittelyyn helmikuussa valmistunut neuleliivi Novita lehden ohjeella.
Pattern: from Novita magazine (talvi/kevät 2011)
Yarn: The Yarn Gallery - Taurus , Burnt umber300g
Needles: 6mm

I bought the lovely Taurus yarn maybe a couple of years ago - and had completely forgotten I had it. I wanted something that would be knitted sideways - so that the painted yarn would form vertical stripes instead of horizontal ones.

I only changed the sleeve a bit - in the original design there is actual sleeve almost to the elbow - but I wanted my vest with dropped shoulder only. It works well enough I think.
Ihanan alpakka-merinolangan ostin parisen vuotta sitten ja olin kokonaan jo unohtanut sen - mutta onneksi löysin langat lankahamsteroinnin tiimellyksessä. Mahtavaa lankaa. (ja nuo muutkin TYGin langat on olleet aivan ihastuttavia - suosittelen lämpimästi!)
Muutin hiukan mallia - eli jätin varsinaiset hiha-osuudet neulomatta. Malli sopii omaan käyttöön paremmin näin.
(somehow the vest looks crookedl in the photos - It's not. Both sides are the same length in real life. )

Jostain syystä kuvia otettaessa en tsekannut kuinka liivin olin päälleni vetäissyt ja kuvissa näyttää kuin toinen puoli olisi toista pidempi - näin ei todellakaan ole oikeasti.

All in all a pretty good and easy-to-wear piece - I'm not exactly thrilled about this one but it is ok.

Tästä tuli sellainen "ihan-kiva-joo", mitään riemunkiljahduksia tämä neule ei aiheuta - mutta todennäköisesti tätä tulee silti käytettyä, kun on tarpeeksi yksinkertainen ja helposti asustettava malli.

No comments: